diumenge, 13 de juny del 2010

L'imperi del sol

L'altre dia, llegint un bloc de fotografia vaig veure una noticia que realment m’ha cridat l’atenció, però ja no només per la noticia en sí, si no per la coincidència, m’explico, fa pocs mesos la marca Toyota cridava a revisió, a diferents vehicles de la seva gama de models d’arreu del món, per problemes a l’accelerador, al cap de pocs dies el Prius també era cridat a revisió per un problema de frens, mes tard un problema amb els Lexus, i ara 4 mesos més tard la marca Olympus ha informat que una de les seves càmeres fotogràfiques per ser exactes la µ Tough 6010, pot portar un virus dins, si un trojà, que està latent i quan descarregues les fotos a l’ordinador es quan realment fa mal. Fins ara creia que tot això era una revenja contra Toyota per passar a encapçalar el ranking mundial de la venda de cotxes, i no un problema del fabricant japonès, però ara, amb aquest problema també a olympus ja no sé que pensar, és realment la caiguda del imperi del sol? O només és un cúmul de circumstàncies el que ha provocat que dos fabricants japonesos de primer nivell hagin tingut problemes? O potser si que és una mica de joc brut per part de la competència per intentar desestabilitzar el gran país tecnològic? Però tampoc podem oblidar que molts dels productes o part d’aquests productes d’ aquestes multinacionals es fabriquen arreu del mon, i molts del productes d’altres marques no japoneses també són cridades a revisió, sense anar més lluny, el meu cotxe de marca europea i possiblement fabricat aquí. La globalització, la cultura ,el preu, la qualitat, la fidelitat a una marca ,al final un no sap que pensar.

dijous, 3 de juny del 2010

Rally de Portugal


Benvinguts un altre cop al mundial de Rallyes!! Del 28 al 30 de maig s’ha disputat el Rally de Portugal 6ena. prova puntuable del campionat, anem a veure que ha fet el nostre amic Kimi. El Rally de Portugal es disputa a la regió de l’Algarve amb un total de 369 km cronometrats de terra, repartits en 18 trams i durant els tres dies de competició. Competeixen les categories WRC, J-WRC i S-WRC. Anem per feina, el primer dia en Kimi ha quedat a la 10ena. posició perdent un total de 1,52” per quilòmetre, el segon dia ha guanyat una posició, quedant en 9ena. posició, perdent 1,66” per quilòmetre amb un petit error a la SS13. Finalment l’últim dia ha quedat 10è un altre cop, perdent 2,8” per quilòmetre, tenint en compte que va tenir una punxada el SS17 perdent dues posicions. En declaracions que ha fet diu estar content, ja que va agafant quilòmetres i experiència i tenint en compte que el seu primer any al món dels rallyes i a la cinquena prova que ha corregut, ja ha acumulat 15 punts, personalment penso com ell crec que és tot un èxit. Pel que fa al amic Xevi, el primer dia va quedar 4art. a 1:44,2 del primer, el segon dia ja es va situar 2on a 3:08,7 i l’últim dia es va dedicar a conservar la segona posició del rally i la primera del campionat,amb un avantatge de 28 punts sobre el segon.

Bé ara fins a Bulgària a principis de Juliol.