Després de molt de temps, al final ens varem decidir a comprar un altre ordinador portàtil. Ja feia dies que miràvem per Internet i teníem més o menys decidit l’aparell que ens quedaríem. Coses de la vida, en un gran hipermercat de capital francés, van fer una oferta durant 3 dies. Et donaven en un xec, el 20% de l’import que et gastessis aquell dia en ordinadors (i altres productes que no recordo exactament), per poder gastar en el mateix hipermercat. Doncs nosaltres el dissabte al matí cap allà vejam si tenien el model que volíem. El quin volíem no hi era, però ens van oferir un altre de molt superior per pocs diners més. A part aquesta marca et donava un descompte addicional del 10% en efectiu. Al final l’ordinador sortia per menys de 600 €. Com que varem veure que era molt interessant, a la saca i cap a casa!!
La primera sorpresa va ser al vespre, quan varem descobrir un píxel de la pantalla fet malbé. Seguidament donem d’alta on-line la garantia al servei tècnic de la marca i .... PAM!!! la primera garrotada, estava donada d’alta des del 2009. Com que teníem 15 dies per tornar el producte, varem posar a prova el sistema d’atenció al client on-line. Com era d’esperar va fer figa, van contestar gairebé una setmana després només dient que tenien uns grans controls de qualitat i res més, ni ganes de buscar solució ni res de res. Dons no ens va quedar més solució que tornar a l’hipermercat a intentar canviar l’aparell. Primera sorpresa esperada, no n’hi havien més. Ho varem enfocar de moltes maneres per mirar de treure’n com a mínim les mateixes condicions per adquirir-ne un altre, res de res, l’únic que en varem treure, com era d’esperar al no haver-n’hi més, va ser la devolució de l’import. Ah!!, ningú va comprovar l'estat de l'ordinador en cap moment, sort que tenien uns controls de qualitat tant bons
Conclusió, que hi ha hipermercats que venen productes electrònics, totalment manipulats amb tota impunitat, i tant els hi és, si t’agrada bé i si no també. Com que tenen preus molt competitius, els productes els hi marxen dels prestatges, i si hi ha algú que no li agrada o ja l’hi ha fet el servei, el torna i punt. I qui ens assegura que no han manipulat l’interior del equip electrònic, modificant les característiques originals?. Amb aquesta actitud ningú m’ho pot assegurar, excepte l’embalatge original, però mirat amb lupa i els 5 sentits, ja que em vaig adonar que molts dels embalatges estaven manipulats.
Quan estava tornant l’ordinador, va arribar una parella a tornar una memòria USB dient que quan la varen utilitzar per primer cop estava plena de fotos i música. Espero que les fotos no fossin compromeses!!
Si q està xungo el tema... Jo no hi tinc massa experiència, doncs com nosaltres (ens dediquem a formació a empreses) comprem els ordinadors per lots... Ja no ens passen aquestes coses. I algun cop que hem comprat lots de segona ma, ha arribat tot net i sense fotos.. :). Però aquests súpers, deuen aprofitar per colocar "retorns". En fi.. que sempre és bo saber-ho.
ResponEliminaCom que ho sabíem, anàvem preparats, el problema és que hi ha molta gent que no hi entén,i se'ls pot enganyar molt fàcilment i amb tota impunitat. També hi ha, per l'altre banda, l'altre tipus de gent, que els manipula internament treu profit del que necessita i els torna, també amb tota impunitat. Per això, si volem comprar-los en una gran superfície, aconsello revisar-los abans de comprar-los i llavors tranquil·lament a casa, per verificar que tot sigui correcte, i els precintes de garantia no estiguin manipulats.
ResponEliminaSalut Ricard!!