dimarts, 17 de juliol del 2012

Acústic Blanc 2010


        Aquest vi elaborat per l’Acústic celler, amb DO Montsant, és un cupatge de garnatxa blanca, macabeu i premsal blanc. Verema manual de les varietat amb posterior maceració durant dos dies amb les pells i a temperatures molt baixes. Fermentació, després d’un lleuger premsat, el 70% amb dipòsits d’inoxidable durant un parell de mesos i la resta, el 30%, en botes de roure francès durant 4 mesos. Un cop passat aquests mesos, es fa el cupatge definitiu. A la vista és de color groc palla brillant. Te un 14% d'alcohol. Al nas intens amb fruita blanca i tropical, aromes florals amb petits tocs de torrat. En boca es torna a trobar la fruita, untuós, fresc i amb bona acidesa. Te una final llarg i un bon posgust.

         Tenint com a referència l’Acústic negre, un vi que m’agrada molt, vaig voler tastar aquest blanc, tot i que em va agradar, no em va acabar de convèncer, però no per què el vi no fos correcte, al contrari, si no per què inconscientment, me l’esperava diferent. D’aquí un temps el tornaré a tastar vejam si ara que sé com “és”, el puc apreciar més. Un vi que val sobre els 11€ i que te una bona RQP.

2 comentaris:

  1. Portava dies sense visitar-te... Feina... vacances..

    No he tastat el blanc d'Acústic i no puc opinar, però dels vins d'allà baix, m'agraden molt els monovarietals de garnatxa blanca...

    Salut..!

    ResponElimina
  2. Hola Ricard,
    Primer de tot disculpar-me per la tardança en contestar-te, problemes de temps - al maig va nèixer la nostra segona filla i el poc temps que tenia lliure se l'endú ella - i per acabr-ho de arreglar, fa uns dies vaig tenir un petit accident laboral i em vaig trencar dos dits.
    Tornant al tema, amb l'Acústic blanc vaig tenir un problema de mentalitat, suposo, el meu cervell esperava una cosa, i en realitat, en va ser un altre, i tot i ser un vi molt correcte, al meu parer, no em va acabar de transmetre el que esperaba. Ja en tinc un altre ampolla per tornar-lo a tartar, espero que aquest cop el pugui apreciar millor.
    Salut Ricard!!!

    ResponElimina