dilluns, 15 de febrer del 2010

Emisió de TV3 en format 16:9

Normalment miro molt poc la TV, però l’altre dia, mirant les noticies a TV3 vaig notar que em faltava un tros de pantalla, però no hi vaig fer cas, fins que al cap d’una estona, hi havia mitja TV en negre i un petit requadre amb la imatge, vaig quedar de pedra, no entenia res. Al cap d’una estona varen explicar que a partir d’ara començarien a emetre en format 16:9, (ja que te més qualitat com informen a la seva pàgina (http://www.tv3.cat/hd/info.html ), tot el que sigui de producció pròpia i recent, tot el que sigui d’arxiu i d’agències, seria en 4:3, millor dit seria un requadre al mig de la pantalla. Ho van enfocar en que la majoria de llars ja tenen aparells en format panoràmic (16:9) i com que la tecnologia, implantada la TDT, ho permet, aprofitarien per ser dels primers en fer-ho. Doncs molt bé, primer de tot felicitar als Srs. de CCRTV per donar aquest salt a la TV d’alta definició. Però la meva pregunta és:
Calia anar tant ràpid, si tenen un canal HD en proves?
La majoria de les agències encara treballen en el format 4:3 i a moltes de les llars de casa nostre encara queden receptors “normals” . Sincerament no ho sé, de vegades crec que comencem la casa per la teulada, de totes maneres, repeteixo ,felicitats per ser dels primers canals públics en donar aquest salt de qualitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada