dijous, 18 de febrer del 2010

Rally de Suècia


Aquest cap de setmana ha començat el campionat del món de Rallyes 2010 a Suècia, i una de les atraccions d’aquest any, és la participació del fines, ex campió del món de F1, en Kimi Räikkönen, al volant d’un Citroën C4 WRC de l’equip Citroën Junior Team, amb el també fines ex d’en Makinen, Kaj Lindström com a copilot.
Jo sempre he estat un gran aficionat al món del motor i en especial als Rallyes. Havia fet molts quilòmetres i havia passat moltes hores en una “cuneta” , havia disfrutat molt veient pilots com els excel•lents i malaurats Colin McRae i Richard Burns ,i els mítics Juha Kankkunen , Carlos Sainz, Armin Schwarz, Didier Auriol, Tommi Makinen, Peter Solberg. Inclús en un Catalunya, un jove, Sebastian Loeb, amb un Citroën Saxo.
Aquest any m’he proposat fer un petit seguiment a l’evolució d’en Kimi en el mundial. Comprovar dia a dia l’evolució dins aquesta disciplina tant diferent, o no, a la de la formula 1. El rally de Suècia va començar amb la súper especial de dijous,aquí va perdre 2,68 segons per quilòmetre quedant en la 9ena posició. El primer dia, divendres, constava de 6 trams més la súper especial, un total de 124,44 quilòmetres cronometrats. En Kimi va tenir un accident a la SS6 perdent només en aquest tram 26,20 minuts. Dons sense tenir en compte la SS6 i la penalització de 50 segons, va perdre una mitjana de 2,34 segons per quilòmetre en la resta de trams, amb el que va acabar el dia en una decebedora 47ena posició amb un temps de 1:38:40,7 a 30:35 minuts del primer, el també fines Mikko Hirvonen . El segon dia, dissabte, hi havia 117,76 Km cronometrats dividits en 6 trams, més dues súper especials, dons el segon dia va perdre una mitjana de 3,49 segons per quilòmetre, acabant el dia en la 35ena a 34,30 minuts del líder, deixant-se gairebé 4 minuts més. L’últim dia, diumenge, hi havia 5 trams cronometrats amb un total de 101,05 km, aquest dia va perdre una mitjana de 3,16 segons per quilòmetre, acabant el Rally en la 30ena posició a 38,37 minuts del guanyador, en Mikko Hirvonen. El millor resultat del rally ha sigut una 6ena posició al SS15 Fredikberg 2.
Resumint, crec que si no hagués tingut l’accident, hauria acabat entre els 10 primers. Però bé, l’any passat també va tenir l’accident a Finlàndia amb el Fiat Punto. Crec que haurem d’esperar l’evolució que fa a Mèxic i donar-li una mica més de temps per que vagi agafant confiança i quilòmetres amb la seva nova eina de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada