dimecres, 13 d’abril del 2011

Bàrbara Forés Negre 2006

                Aquest vi el vaig provar en el sopar que varem fer al restaurant L’Angle, el desconeixia totalment. De la DO Terra Alta i fet al celler del mateix nom, aquest vi és un assemblatge entre syrah 55%, carinyena 15% i garnatxa 30%. La verema va ser manual entre el 28 d’agost i el 7 de setembre de 2006, fermentació en dipòsits d’acer inoxidable durant 18 dies a 22-26 graus de temperatura i posterior criança durant 14 mesos en botes de roure francès de l’alier de 225 litres. Embotellat de 14083 ampolles el 28 maig del 2008. Amb un 14,5% d’alcohol te un color picota amb capa alta i una llàgrima fina, al nas és intens amb fruita negra madura, fresc , vainilla i cacau. En boca és carnós amb una acidesa correcte, equilibrat amb fruita madura i cacau, persistent i saborós.
                   Amb un preu d'uns 10 € a la botiga, crec que te una RQP bona, tot i  comportar-se molt bé durant tot el sopar. Si en puc aconseguir un altre ampolla, m’agradarà tornar-lo a provar amb més tranquil·litat. 

Nota: la fotografia és de la xarxa, ja que no vaig poder fer-la al restaurant.

2 comentaris:

  1. Jo d'aquest celler conec el Templari i em va agradar. Però són dificils de localitzar... Fins i tot no estaven presents a la darrera fira de Batea...

    ResponElimina
  2. Hola Ricard, al veure que a les dues botigues que compro habitualment no hi era, a través del facebook, el mateix celler,al preguntar a on el podia trobar, em van informar de la botiga on el podia trobar a Manresa. Ara ja només falta anar a comprar-lo i tastar-lo amb tranquil·litat.
    Salut!!!

    ResponElimina