divendres, 22 d’abril del 2011

Sauló 2009


        
       
           Del celler Espelt de Vilajuïga, surt  Sauló 2009, un vi jove amb DO Empordà, amb un assemblatge de garnatxa i carinyena i amb dos mesos de criança. És un vi jove amb un 14 % d’alcohol, de color vermell, capa baixa, amb rivet lila i llàgrima abundant. Al nas és expressiu on destaca la fruita vermella i lleugers records del seu pas per la fusta. En boca àcid, astringent, fresc i un punt dolç, amb un recorregut mitja, on sobresurt la regalèssia i la fruita que em notat en nas. La web confirma la meva sensació, que ben guardat evolucionarà favorablement 2/3 anys.  Un vi jove etiquetat en català amb una molt bona RQP ja que es seu preu està sobre els 6€ .          







Només hi trobo un petit defecte, no hi ha informació a l’etiqueta, tot i ser dissenyada per en Mariscal, dels percentatges de l’assemblatge, ni de la criança. A favor té un escrit a la contra etiqueta, que crec que fa molta  justícia al que hi ha dins de l’ampolla .

2 comentaris:

  1. Estan fent molt bones coses per l'Empordà... Penso que és una DO amb molt de futur, tot i que ja té "present". Salut!.

    ResponElimina
  2. Penso com tu, de mica en mica vaig tastant coses i cada cop quedo mes "enamorat" del seu treball. Actualment tinc un parell de vins per provar, i no en tinc cap dubte de que seran "bons vins" i els obriria sense por a quedar malament.
    Salut!!!

    ResponElimina