dijous, 8 de setembre del 2011

Lignum 2009


            Aquest vi el vaig tastar per primer cop a la festa dels vins catalans que es va fer a Manresa, i em va agradar, sent un dels vins que vaig quedar-me per poder tastar tranquil·lament a casa, elaborat al celler Albet i Noya, amb DO Penedès, és un cupatge de sauvignon blanc 52% i un 48% de Chardonnay, fermentació en acer inoxidable d’un mes el sauvignon, i d’un mes també per el Chardonnay, però en aquest cas en bóta. Criança de 3 mesos del Chardonnay en bótes de roure allier de 225 litres. Te 13 % d’alcohol i una producció de 25872 ampolles. Verema manual, viticultura ecològica i tap de rosca. Aquest vi és de color groc brillant amb reflexes verdosos, al nas es mostra expressiu amb notes de fruita blanca (pera), herba i un record del seu pas per la fusta. En boca es fresc, untuós, expressiu, ample amb una bona acidesa, on sobresurt la fruita amb el petit toc del seu pas per fusta. Te un bon recorregut i un bon equilibri entre la fruita i la fusta.

                Un vi amb una RQP bona, el seu preu està sobre els 7 € ,n’he guardat una ampolla per l’any que bé, ja que crec que encara pot evolucionar  una mica més a l’ampolla i de passada provaré si el tap de rosca pot mantenir la evolució ben conservada.

2 comentaris:

  1. Pel que veig, llegeixo i escolto, aquesta gent de Albet i Noya, estan fent la feina ben feta... salut!.

    ResponElimina
  2. Jo també penso com tu, crec que fan una bona feina, tenen un negre que no se si has tastat, que es diu La Milana, que em va agradar, el vaig tastar a "peu dret" i és un dels quins tinc pendents per obrir-ne una ampolla. El que no se si el tap de rosca aguantarà, em van dir que sí però... d'aquí a un any ho sabrem.
    Salut Ricard!!

    ResponElimina