dimecres, 30 de novembre del 2011

Els Tast de la festa del cava 2011


             El passat dissabte vam assistir a la festa del cava de Manresa, com l’any passat es va fer a la sala petita del teatre Kurssal, uns 28 cellers amb DO cava i sobre les 10 marques de Champagne AOC  , molts productes a tastar per un sol dia, masses, tot i voler planejar-ho i anar a directament als vins que realment m’interessaven, va ser impossible. Vaig començar al matí amb els Champagnes, Ayala va ser el primer, el Brut Majeur i el Brut Nature i el Blanc de Blancs 2004, aquest últim va ser la primera troballa, un vi  fresc, elegant, amb un bon pas per boca. Després, uns quants més, fins arribar a la segona troballa, aquesta va ser Pierre Paillard amb els tres vins que vaig provar però sobretot amb la complexitat i l’equilibri del Millesime 2002 Grand Cru. I fins aquí la meva escapada en solitari al matí. A la tarda , ja amb els companys, la vaig dedicar als DO Cava, amb tres troballes interessants, Albet i Noya Brut Barrica 21, Roger Goulart Gran Cuvee i el Gran Caus Parisad, tots ells em van transmetre sensacions diferents als altres, ja que arribat a un punt, sobretot quan ja n’has tastat molts, i vull recordar alguna semblança o diferència entre dos vins, sobretot si són espumosos, se’m fa més que difícil. Al final una mica d'embotit per poder aguantar fins el sopar  ; ) .
         Aquest any no hi va haver la massificació de l’any passat, durant l’estona que hi vaig ser, es podia passar bé per tot arreu. Molt bona atenció per part dels cellers assistents – sobretot reconèixer la professionalitat de la gran majoria-  i alhora, bona organització  per part d’ El Petit Celler, i el més important  de tot , que m’ho vaig passar molt bé!! i vaig poder tastar vins interessants, que sempre és d’agrair.
         

2 comentaris:

  1. Son agradables aquests actes, quan l'ambient és bo i no es dóna la massificació.

    Salut!

    ResponElimina
  2. Una bona festa, hi havia molta gent però no estava a rebentar, l'any passat va ser horrorós de gent, massa, hi havia moments que anaves on volia la gent, en canvi aquest any com que van posar a la venta la meitat d'entrades podies moure't relativament bé, i gaudir de la festa, que és el que realment vas a fer.
    Salut Ricard!!!

    ResponElimina