dimarts, 6 de desembre del 2011

Carles Andreu Trepat 2009


    El meu primer trepat negre, regal dels meus cunyats, fruit d’una visita que van fer al celler, varietat autòctona de la Conca de Barbera utilitzada, normalment, per fer vins rosats. Aquest mono varietal està fet pel Celler Carles Andreu, DO Conca de Barberà, i te 13,5 % d’alcohol.  Verema i selecció manual del raïm un punt sobre madurat, provinent de vinyes de més de 50 anys. Maceració en fred a 8ºC durant uns vuit dies, fermentació alcohòlica a uns 20 ºC, i malolàctica en bóta de roure francès. Criança de 6 mesos en bótes de roure francès de 1er. any amb una capacitat de 225 l. A la vista és de color vermell de poca intensitat, amb tons lilosos, net, intens al nas, amb records a melmelades de fruita vermella, espècies,  dolç... a la boca és suau, entrada una mica dolça, amb un punt d’acidesa, record de fuites vermelles  madures i regalèssia, a mida que s’escalfava s’apreciava un lleuger i agradable toc salí.  Elegant.

           Un vi agradable, suau, diferent del que havia tastat fins ara, fàcil de beure, i de repetir. A mi em va agradar més com a “copa”, o inclús per acompanyar l’aperitiu. El seu preu és d'uns 13 € i crec que té una bona RQP.

2 comentaris:

  1. Saps que soc 100x100 pro vi català... però moltes de les varietats que ara es volen recuperar com autòctones (trepat, sumoll, mandó...), em costen una mica d'entrar...

    Els tasto i dic "estan bons... són curiosos...", però a l'hora de triar un vi, acabo anant al meu ventall garnatxa-carinyena...

    ResponElimina
  2. Totalment d'acord en dues coses, la primera i més important "el producte de proximitat" ; ), i segona que no són vins per avesar-t'hi, però tenen el seu "que", són vins "exòtics", que per tastar-los estan bé i fins i tot per donar els hi una funció concreta, com per exemple per l'aperitiu o per fer la xerrada amb la parella, o els amics, en canvi per ocasions especials o per fer un bon àpat no seria la meva elecció. Per cert me'n queda un altre per provar, d'un altre celler... si em convenç ja el publicaré.
    Salut Ricard!!

    ResponElimina