dissabte, 18 de febrer del 2012

Steve Alten - Trilogia Maia

            Mai havia llegit una novel·la de ciència ficció, però a l’assabentar-me’n d’aquesta trilogia vaig començar a llegir-la, per veure que tal era. Suposo que després del viatge, ja fa uns anys, a Mèxic i veure el recinte de Chitzen-Itzà va quedar dins de mi un bri de curiositat sobre la macabra, però alhora, tècnicament fascinat cultura meso americana. I si a més, ho  amaneixes amb una frase apocalíptica com la fi del món al solstici d’hivern del 2012, dons, per que no provar-ho de llegir?.

         La primera de les tres porta el nom del Testament Maya, però el seu títol original és Domain. Publicada al 2006.  La segona es va publicar al 2007 i s’anomena La Resurrecció  Maya, amb el títol original de Resurrection. I per últim la tercera, publicada al 2010, i que s’anomena Apocalipsis Maya, i el seu títol original és Phobos: Mayan Fear. En conjunt una bona obra, enfocada als amants de la ciència ficció, que tot i trobar-la molt enrevessada - i potser aquí és on hi vaig trobar realment l’encant – em va mantenir enganxat durant els tres llibres. També he de dir que en algun moment se m’ha fet una mica incomprensible en alguna de les descripcions, degut, possiblement, a una falta de imaginació per part meva. També he tingut la sensació de que la història te molta més força que els personatges, que tot i la seva importància, no tenen la profunditat que, al tractar-se una trilogia, presumeixes en un principi tindran. Una recomanació que jo sempre intento fer tant en novel·la com el pel·lícula, mirar el títol original, a vegades t’ajuda. I si us agrada la ciència ficció, o sou dels que esteu inquiets pel que passarà al solstici d’hivern d’aquest any, no dubteu en cap moment en començar a llegir Domain. Tot i que per a mi, individualment, la millor és Resurrection.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada