dijous, 5 de gener del 2012

Auzells 2009


         Aquest vi elaborat per el celler Tomàs Cusiné, amb DO Costers del Segre, és un cupatge de 8 varietats de raïm, 37% macabeu, 15% parellada, 12% sauvignon blanc, 12% Chardonnay, 10% Müller thurgau, 5% riesling, 5% albariño y 3% muscat. Quan vaig veure la contra etiqueta vaig pensar, - tantes?!! Realment fan falta?- i suposo que em va seduir la possibilitat de comprovar-ho. Verema manual amb caixes, refrigeració del raïm en una càmera de fred i posterior selecció manual. Fermentació per separat a una temperatura de 16 graus. Criança de 3 mesos amb les mares, una part en bótes de roure, part amb dipòsit.  Te 13’5% d’alcohol, embotellat el març 2010 i una producció de 43739 ampolles. De color groc palla amb reflexes verds, net, al nas és fresc, floral i afruitat, pera, poma verda, fruita tropical, mineral, herbes aromàtiques, en boca és gras, fresc amb un bon pas per boca i bona acidesa, mineral, persistent i amb un post gust llarg.

         Desprès de tastar-lo puc dir que és un bon cupatge realment crec que és un vi interessant, tot i la dificultat que deu tenir l’assemblatge de 8 varietats de raïm. Aquest vi te un preu d'uns  10,5 € i crec que te una bona RQP.

2 comentaris:

  1. Bon dia i Bon Any..!

    Treballen be aquesta gent de Costers del Segre. He tastat tota la gama i cada un al seu nivell m'han semblat molt bons.

    Salut..!

    ResponElimina
  2. Hola Ricard, bon any!!!
    Doncs haurem de provar-los, ja tenia previst provar el vilosell que també te un preu semblant vejam que tal, i si em dius que són tant bons, després el Geol.
    Gràcies i Salut!!!

    ResponElimina