dilluns, 22 de novembre del 2010

Missenyora 2009


És un vi blanc DO Costers del Segre, de la Cooperativa l’Olivera, a Vallbona de les Monges. De nom femení , degut a l’antiga denominació de les abadesses del monestir. Es un vi 100% macabeu, però amb sucre residual, seguint l’antiga tradició d’un vi de la zona. Fermentat en bótes de roure de 225 litres, i criat sobre les mares fins la primavera. Te 13 %  d’alcohol i una producció limitada de 12222. L’ampolla que vaig obrir era la 1099. De color groc palla, en el nas es comporta intens i complexa, amb notes de flors blanques , fruita inclús uns tocs de pastisseria. Quan te’l veus, és suau, fresc ,untuós, te una acidesa equilibrada, amb  notes de fruita madura, flors i potser m’atreviria a dir fusta i mel. Resumint un vi que està sobre els 12€ a la botiga, i que els vaig gaudir, crec que té una RQP molt bona. Ara a provar el 2010. Té una petita pega, que no posa el tipus de raïm a la etiqueta, i una curiositat ( per ser el primer que veig ), està etiquetat amb Braille per a invidents.

2 comentaris:

  1. Això del vi ens ofereix sorpreses sense parar... No t'he comentat mai que jo en general em limito a vi de 3 zones (Priorat, Monsant i Terra Alta)... tot i que no rebutjo pas vins d'altres zones (fins i tot arribo a prendre algun d'espanyol... :))..). Però es que no els acabo... amb una mitjana de 2/3 ampolles setmanals, no arribo a més...

    ResponElimina
  2. Jo tampoc arribo a més, hi ha setmanes que no puc obrir-ne cap, en canvi n'hi ha d'altres que n'obro dues o tres, tot i així en tinc bastants de guardades que esperen el seu dia.
    També em vaig platejar a agafar una zona, però no en sé, quan llegeixo quelcom positiu d'un vi me l'apunto i quan puc el tasto, o inclús quan algun company em diu "tasta aquest", ho faig. De totes maneres, cada cop més, intento veure vins d'aquí. I si puc, per que el temps m'ho permet, els vaig a buscar als cellers de la DO Pla de Bages

    ResponElimina