dimecres, 1 de desembre del 2010

La festa del cava a Manresa

                Com us vaig dir, el dissabte 27 es va celebrar la festa del cava 2010 que organitzava el Petit Celler de Manresa, i allà vam anar a parar. Va estar molt bé i alhora molt concorreguda ( si més no per mi), varem poder tastar molts bons caves i champagne, salmó, patés , gelats i embotits, a part, cada poca estona, l’organització anava traient “montaditos” per picar. Excelent.  Tenint en compte que el caves i el champagne, no és un dels vins que més m’agraden, vaig gaudir moltíssim tant dels productes ,com de la festa, però sobretot de la colla que ens vam ajuntar. Com a Champagne estrella (per a mi) tot i que vaig tenir la sort de provar un Louis Roederer Cristal 2004, va ser un De Venoge Louis XV 1995, un cupatge 50% pinot noir, 50% Chardonnay, de color groc brillant amb reflexes daurats. Bombolla petita, subtil, sofisticat i senzill alhora. Molt bo i gairebé  exclusiu per el seu preu. En canvi en els caves em va costar més decidir-me però crec, només ho crec, que el guardó al millor cava que vaig poder provar l’hi donaria a l ‘Agustí Torelló Kripta 2004 .Un brut nature gran reserva, amb un  cupatge de 45% macabeu, 23%  xarel·lo i 32% parellada, amb mínim 4 anys de criança, te un color groc palla amb bombolla petita, amb un gran aroma a fruites madures , en boca és fresc, amable, llarg , te tocs de fruita madura i mantega, molt bó i complex. Una de les cosses que em va cridar molt l’atenció va ser el disseny de l’ampolla, és esférica de la base. També puc dir que, tot i no arribar a la meitat del preu del Louis XV, el seu preu és alt i gairebé un luxe. També vull dir que les condicions no eren les optimes per fer grans valoracions, ja que hi havia molta gent i molts cops no podies tastar-los i escoltar les explicacions dels professionals amb el detall  i l’atenció que tu volies. Però bé, per un aficionat com jo, va ser una gran experiència. Ara només toca felicitar l’organització i a esperar que l’any que bé o repeteixin. 

2 comentaris:

  1. Tens tota la raó amb el comentari "les condicions no eren les optimes per valoracions, ja que hi havia molta gent i molts cops ....". Aquest es el problema de molts actes d'aquest tipus... i quan la gent va a "saco" a empassar vi o cava, ja es per fugir... Salut!!.

    ResponElimina
  2. Si noi sí, per provar quelcom seriosament massa gent, tot i que hi havia cosa molt interessant, però per gaudir de la companyia i "provar" vins que, si no és amb una festa com aquesta, no provaré mai més, genial. De fet havia preparat una possible llista per provar i com que m'ho vaig imaginar la vaig deixar a casa.De fet vam anar passar-ho bé i crec que ho varem aconseguir.

    ResponElimina