dimecres, 16 de febrer del 2011

Eixaders 2007

     Després de provar el Missenyora de la Cooperativa l’Olivera, vaig proposar-me provar l’ Eixaders, i aquest cap de setmana ho varem fer. Segons la seva web, el seu nom ens recorda les aixades que encara fem servir per anar al camp, i a un antic poble prop de l’antiga baronia de Vallbona. Chardonnay 100% amb un 13,5 % d’alcohol i DO Costers del Segre, l’ Eixaders és un vi fermentat en bótes de roure, i criat sobre les mares fins a la primavera. Aquest vi te una producció de 6655 , i l’ampolla que varem obrir era la 5299 .A la vista destaca el seu color groc daurat, així com la seva netedat, els reflexes verds i llàgrima abundant. Al nas, intens i complexa, torrats i fumats que es van obrint a la fruita madura i brioix, amb un subtil toc vegetal.  En boca, sec, potent amb gran acidesa i voluminositat, amb llarg recorregut i un final de fruita madura. Conclusió, un gran Chardonnay, diferent de tot el que he provat, i que et fa gaudir en tot moment. Amb un preu d’uns 15 € , crec que te una RQP molt bona.

2 comentaris:

  1. Ni de nom el coneixia i saps que em fixo amb els vins d'aquí. Fa uns anys no suportava els Chardonnays fet aquí, però actualment suposo que degut a evolució personal i també a que els fan millor, ja em comencen a agradar. Prenc nota d'aquest pel dia que en trobi o localitzi, que a més té un nom fàcil de recordar. Salut!.

    ResponElimina
  2. Suposo que també va a gustos, jo l'he trobat bastant bo, ja em va agradar el missenyora. Ara encara em queden per provar-ne 5 d'aquesta gent. No se fins ara m'agraden, també t'he de dir que són una mica diferents. A mida que els provi ja aniré comentant.

    Salut Ricard!!

    ResponElimina