dissabte, 11 de juny del 2011

Festa dels vins catalans a Manresa

       El passat dissabte 28 de maig, es va celebrar al primera festa del vi català a Manresa, organitzada pel Petit Celler i amb l’assistència d’uns 30 cellers de diferents DO. Amb un preu de 5 € per tiquet podies fer 5 tasts dels diferents vins que portaven els cellers. A les 4 de la tarda vam poder començar a tastar els primer vins. Com es obvi, no es podien provar tots els vins que hi havien, però tot i així, vaig sortir bastant satisfet del que vaig provar, però sobretot vaig sortir satisfet de les explicacions que feien les persones responsables de que els vins tinguessin les virtuts que tenen, de les persones que treballen la terra i més tard al celler, per poder oferir-nos uns vins i alhora unes explicacions de cada un d’ells de gran qualitat, les persones que donen forma aquests vins, des del primer dia fins que s’obre l’última ampolla, i a on es reflexa tot el seu treball i amor per la terra, la vinya i el vi. Persones que cada dia posen una mica de la seva saviesa enològica dins de cada ampolla.

         Vaig tenir el plaer de parlar una estona amb l’Enric Soler enòleg del Celler Cal Raspallet, i pare del Nun, un vi mono varietal de xarel·lo procedent de la petita finca de la Vinya dels Taus, de només 0,9 hectàrees, i amb més de 65 anys,  amb un cultiu bio dinàmic i una producció que el 2008 no va arribar a les 3000 ampolles. Vaig poder provar el Nun 2007 i el Nun 2008 , apreciant  l’evolució del vi, un gran vi, potent i intens, estructurat i amb molt de recorregut encara. Segons ens va explicar té tota la producció venuda.

         També vaig poder gaudir de les explicacions que feia la Marta, del celler Mas d’en Gil, dels seus vins Coma Vella 2007 i Coma Alta  i de les seves vinyes del Priorat. Dels vins d’Albert i Noya, provant La Milana i Lignum 2009 i el Xarel·lo clàssic tot escoltant les explicacions de la Gemma sobre  la vinificació d’aquests vins i el perquè del tap de rosca en els blancs. També vaig estar parlant amb el representant del celler Costers del Priorat, que si no recordo malament es diu Jose, sobre els tres vins que portava i les garnatxes d’on surten, tot provant el Pissarres 2008 , molt interessant tant el vi com la xerrada.

         Tot i així, també hi va haver el contrapunt, algun celler va decidir enviar hostesses, que tenien feines a aprendre les varietats de raïm que hi ha cada cupatge.


  
       Altres vins que vaig poder tastar van ser l’Abadal Selecció 2005, l’Acústic Blanc 2010, l’Acústic Negre 2008, Colors Negre 2008, Mas Escorpí, Brunus 2008, Terres Negres 2006.

       En resum, una gran festa del vi català a Manresa, on es van reunir grans vins acompanyats de les persones que fan possible aquesta grandesa, i a on vaig adonar-me’n que aquest binomi és imprescindible,  junt amb la gran organització, per poder gaudir d’aquests actes populars. Ara a esperar la propera.

2 comentaris:

  1. Ostres!!! Ara encara em sap mes greu no haver pogut venir a la festa!!! Només de llegir l'escrit, ja em vénen ganes d'anar a comprar alguna d'aquestes ampolles i tastar-los...

    ResponElimina
  2. Si noi va valdre molt la pena,varem poder tastar molt bon producte, i a més amb les explicacions dels quins cuiden les vinyes i fan el vi tot un luxe!!!

    ResponElimina