dimecres, 30 de maig del 2012

Cobra, Frederick Forsyth

        Forsyth, és un dels meus novel·listes anglosaxons preferits, juntament amb en Follet. La seva primera novel·la em va arribar a les mans amb 12 anys. En aquells temps, les caixes d’estalvis, encara tenien un petit detall amb els seus clients per Sant Jordi, gràcies aquesta iniciativa, el meu pare va portar a casa un exemplar de L’Alternativa del Diable, i jo el vaig començar a llegir. He de confessar que, naturalment, no vaig entendre ni el títol. Anys després vaig intentar-ho un altre cop amb més fortuna. Dons a partir d’aquella precoç troballa vaig llegir d’altres obres i a dia d’avui les he llegit totes excepte L’Emperador i altres relats, i Cobra. Aquesta última li va arribar l’hora fa pocs dies, i he de dir que tot i ser el típic relat d’en Forsyth és el més atípic de tots. Al donar el protagonisme de la novel·la a dos antics personatges, – Paul Deveraux i Calvin Dexter, personatges del Venjador - perd aquell plus d’excel·lència que assoleix amb el desenvolupament dels personatges. Novel·la totalment documentada, amb acció i crítica. Molt fàcil de llegir. Tot i així, a anys llum de les seves millors obres escrites a la dècada dels 70. Totalment recomanable als seguidors, però si no heu llegit res de la seva obra us recomano Els Gossos de la Guerra i Odessa, per a mi excelents.


Fotogràfia agafada de la pàgina oficial de l'autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada